tisdag 1 januari 2013

Anta en utmaning 2013

Jag har inget nyårslöfte men jag och säkert många fler, jobbar på att bli bättre människor.
Så om du vill utmana dig själv kan du haka på!
Här kommer mina tips:

1. Viktigast av allt är att alltid följa sitt hjärta.

2. Lita på din magkänsla/intuition. För mig är det oftast den tanke/känsla som först kommer, innan hjärnan får mig att tvivla.

3. Träna på att se saker från olika vinklar och från andras perspektiv.

4. Om du möter problem, angrip dem från flera håll eller åtminstone ett annat håll än du brukar och om det inte hjälper, byt håll eller taktik, så kör du inte fast.

5. Sist men inte minst, gör något du inte brukar. Tex ta en annan väg till jobbet/skolan eller borsta tänderna med vänster hand, prova nya maträtter, prata med folk du inte brukar prata med eller sätt dig någonstans du inte brukar sitta i bussen/fikarummet/klassrummet.

Lycka till och ha ett riktigt gott 2013!

Inga kommentarer: