måndag 12 mars 2018

Tarot Mucha

Jag måste berätta...för ett litet tag sen var jag och maken i Stockholm. Vi slank i på Vattumannens butik och tittade runt lite. Maken är egentligen ganska ointresserad.
Jag passde på att titta och klämma o känna på tarotkortlekar när jag ändå var där o hade möjligheten men fastnade inte för nån. Det var ingen kortlek som kändes rätt och jag var på väg att gå ut när maken insisterar på att jag skulle kolla mer och köpa en nu när väl var där.
Så jag tittade ett varv till och kände på Tarot Mucha för typ tredje gången och då plötsligt föll eller snarare hoppade Den hängde ut ur kortleken (Den hängde är ett ut av de kort jag tycker är viktigast när jag väljer kortlek). Och den kändes helt rätt.
 Så jag tog det som ett tecken och köpte Tarot Mucha.
Och jag ångrar inte en sekund att jag köpte den. Bilderna är vackra och det som jag uppskattar mest är att många bilder som i andra lekar är med en man på har kvinnor istället somtex Narren och Magikern.  Sedan en tid tillbaka o i synnerhet sen Metoo har ajg varit lite trött på män och mansdominansen, dags för oss kvinnor att ta plats, så även i tarotkortlekar. Underbart!



Visst är den fin!

Kram Anna

Inga kommentarer: